Datulių nauda

  • Datulės - pats saldžiausias vaisius Žemėje.

    Natūralios, pramoniniu būdu neapdorotos datulės - ne tik be galo gardus, bet ir sveikatai naudingas maistas. Datulėse gausu natūralių cukrų, todėl jos yra puiki alternatyva įprastam perdirbtam cukrui, saldumynams. Datulėse gausu maistinių skaidulų, kurios stimuliuoja medžiagų apykaitą ir yra būtinos geram virškinimui. 100g datulių yra 8.5g skaidulų! Nepaisant to, kad datulės yra lengvai virškinamos, jos suteikia sotumo jausmą ir numalšina alkį. Dėl datulėse esančio gausaus kiekio maistingųjų medžiagų šis mažas vaisius yra puikus užkandis tiek vaikams, tiek suaugusiems. Datules patariama valgyti ir esant tam tikriems negalavimams ar sergant kai kuriomis ligomis.

    Datulės bene mažiausias vaisius, tačiau dėl jose esančio didelio kiekio maistinių medžiagų neretai vadinamos ,,Dykumų duona" arba ,,Dievų maistu".

    Turi geležies

    Datules rekomenduojama valgyti sergant anemija (mažakraujyste). 100 gramų datulių yra apie 1,7 mg geležies, t.y., apie 18,6% rekomenduojamos paros normos. Geležis atlieka svarbų vaidmenį aprūpinant deguonimi kiekvieną organizmo ląstelę. Dažniausiai daugiau geležies reikia paaugliams ir nėščiosioms.

    Vitamino A šaltinis

    Įtraukite į mitybą datules, jeigu norite pagerinti regėjimą. Datulėse yra liuteino ir zeaksantino. Tai dvi regai svarbios medžiagos. Dėl to neretai datules vadina ,,vitaminais akims“. Yra žinoma, kad liuteinas ir zeaksantinas ypatingai svarbūs akies tinklainei ir jos geltonajai dėmei, nes padidina regėjimo aštrumą ir apsaugo nuo galimų geltonosios dėmės sužalojimų, kurių tikimybė su amžiumi didėja.

    Norintiems sureguliuoti kūno svorį

    Dėl gausybės vertingų medžiagų, didelio kiekio skaidulų ir nedidelio kalorijų kiekio datules rekomenduojama valgyti vietoj saldumynų, ypač besilaikantiems dietos. Dėl gausaus kiekio maistinių medžiagų kelios datulės greit suteikia sotumo jausmą, todėl jos naudingos norintiems numesti svorio. Vienoje datulėje tik apie 21 kcal, todėl vietoj saldumynų, kuriuose daug perdirbto nenatūralaus cukraus, suvalgykite keletą datulių. Suvalgius datulę ant tuščio skrandžio ne tik sureguliuojamas žarnyno darbas, bet ir cukraus kiekis kraujyje.
    Datulėse gausu natūralių cukrų, todėl, esant mažam fiziniam aktyvumui, dėl per didelio datulių suvartojimo gali augti svoris.

    Sportininkų maistas

    Datulės lengvai virškinamos, todėl vartojamos kaip greitas ir veiksmingas energijos šaltinis. Tai ypač aktulu užsiimantiems sporto šakomis, reikalaujančiomis didelės ištvermės, pvz., bėgikams.

    Sveikai širdžiai

    Taip pat žinoma, kad datulių vartojimas gali prisidėti prie geros širdies būklės. Taigi turintiems silpną širdį rekomenduojama reguliariai valgyti datules.

    Gali sumažinti hipertenzijos simptomus (padidėjusį kraujo spaudimą)

    Datulėse gausu kalcio ir magnio. 5-6 datulės turi beveik 80 mg magnio. Magnis - svarbus mineralas, kuris veiksmingai mažina kraujo spaudimą, tai yra, dalyvauja kraujagyslių išsiplėtime.

    Insulto prevencijai

    Dėl didelio kiekio kalio šis nuostabus vaisius labai vertingas norint išlaikyti sveiką nervų sistemą. Pagal atliktus tyrimus insulto rizika sumažėja iki 40% vartojant pakankamą kiekį kalio - apie 400 mg per dieną (apie pusė puodelio datulių). Datulėse yra daugiau kalio nei džiovintose slyvose ar džiovintuose oboliuose.

    Maistas smegenims

    Datulėse yra fosforo, kuris yra svarbus aktyviai smegenų veiklai.

    Natūraliai suteikia energijos

    Datulės - natūraliai saldus vaisius, puikus energijos užtaisas. Dėl jose esančių natūralių cukrų (sacharozės, gliukozės bei fruktozės) datulės suteikia daug natūralios energijos ir padeda atgauti jėgas.
    Suvalgęs datulių žmogus jau po pusvalandžio pajunta grįžtant jėgas, nes datulės savo gebėjimu suteikti energijos lenkia visus džiovintus vaisius.

    Gali sustiprinti lytinį potraukį

    Datulės priskiriamos prie geidulingo maisto - afrodiziakų. Datulės naudingos esant seksualiniam silpnumui. Jų vartojimas gali didinti seksualinę ištvermę, suteikti jėgų ir energijos.

    Gali padėti nuo viduriavimo

    Datulės turi daug kalio, kuris mažina viduriavimą. Taip pat datulėse esančios medžiagos padeda atsinaujinti žarnyno mikroflorai - reguliariai valgant datules žarnyne daugėja gerųjų bakterijų.

    Nuo vidurių užkietėjimo

    Dėl didelio kiekio datulėse esančių maistinų skaidulų gerėja virškinimas ir pašalinami toksinai iš organizmo. Jeigu kenčiate nuo vidurių užkietėjimo, užmerkite kelias datules vandenyje nakčiai, o ryte viską suplakite ir išgerkite.

    Gali palengvinti gimdymą

    Datulės labai naudingos nėščiosioms, nes jose yra medžiagų, stiprinančių gimdos raumenis paskutiniais nėštumo mėnesiais. Remiantis Jordanijos Mokslo ir technologijų universiteto atliktu tyrimu 2007-2008m., reguliariai pradėjus valgyti datules prieš 4 savaites iki numatytos gimdymo datos, sumažėja skausmas ir kraujavimas gimdymo metu. Tyrimas parodė, kad moterys, valgiusios datules, pagimdė lengviau, lyginant su tomis, kurios datulių nevartojo.

    Taigi, suvalgę 10–15 datulių, patenkinsite paros magnio, vario, sieros poreikį savo organizme. Šiame kiekyje yra pusė žmogaus organizmui per parą reikalingo kalcio ir geležies kiekio. Ajurvedoje datulės vartojamos sergant tuberkulioze, anemija, diabetu ir hepatitu, gleivėms iš organizmo valyti esant skausmams krūtinėje ir kosuliui. Kaip ir daugelis egzotinių vaisių, datulėse yra beveik visų vitaminų, išskyrus E ir H. Ypač daug datulės sukaupia vitamino B5, gerinančio darbingumą ir stiprinančio dėmesio koncentraciją. Be to, datulių vaisiuose aptikta medžiagų, savo struktūra labai panašių į aspiriną. Tad turbūt ne veltui senovės žyniai datules naudojo gydydami peršalimą ir gelbėdami nuo galvos skausmo. Arabai visada datules laikė vaistais. Jų pamėgtas posakis „Valgykite datules, išgelbėsite dantis“ — tikrai ne be pagrindo. Datulėse yra medžiagų, saugančių dantis nuo ėduonies. Labai vertinga ir tai, kad datulėse nėra cholesterolio, nedaug ir kalorijų. Medikai sako, kad datulės, savo sudėtyje turėdamos daug magnio, gali padėti ir nuo labai rimtų ligų, pavyzdžiui žarnyno vėžio. Taip pat jos gali padėti gydant paralyžių, saugoti regėjimą ir klausą. Datules rekomenduojama valgyti esant nervų sistemos sutrikimams, sergant širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo takų ligomis. Datulės tiesiog nepakeičiamos fiziškai išsekusiam organizmui. Jos grąžina jėgas, stiprina kaulus ir puikiai stimuliuoja raumenų darbą.

    Datulių nauda sveikatai:

    Sklandžiai virškinimo sistemai.
    Sveikai širdžiai.
    Pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis.
    Gali sumažinti kraujo spaudimą.
    Besilaukiančioms ir maitinančioms mamoms.
    Aktyviai smegenų veiklai.
    Svorio metimui.
    Sveikam žarnynui.
    Esant geležies trūkumui, sergant anemija.
    Seksualinei ištvermei.
    Sveikai kvėpavimo sistemai.
    Gali sumažinti gaubtinės žarnos vėžio riziką.
    Hemorojaus prevencijai.
    Chroninių ligų prevencijai (pvz., artrito).
    Gali sumažinti kolito riziką.
    Puiki saldumynų alternatyva.

     

    Čia pateikiama informacija yra tik informacinio pobūdžio. Todėl visus sveikatos klausimus siūlome spręsti tik įvertinant kelis skirtingus šaltinius ir pasitarus su sveikatos specialistais.
      

     

      

  • Užsiprenumeruokite naujienlaiškį
    ir pirmieji sužinokite apie ypatingus pasiūlymus.