Datulių nauda

Datulės - pats saldžiausias vaisius Žemėje.

Natūralios, pramoniniu būdu neapdorotos datulės - ne tik be galo gardus, bet ir sveikatai naudingas maistas. Jose gausu ląstelienos, kuri yra būtina geram virškinimui. Kadangi datulėse gausu natūralių cukrų, jos yra puiki alternatyva įprastam cukrui. Nepaisant to, kad datulės yra lengvai virškinamos, jos suteikia sotumo jausmą ir numalšina alkį. Dėl datulėse esančio gausaus kiekio maistingųjų medžiagų šis vaisius yra puikus užkandis tiek vaikams, tiek suaugusiems. Datules patariama valgyti net sergant kai kuriomis ligomis ar esant negalavimams tokiems, kaip didelis cholesterolio kiekis kraujyje, anemija ar net vėžys.

Dėl datulėse esančio didelio kiekio maistinių medžiagų, jos neretai vadinamos ,,Dykumų duona" arba ,,Dievų maistu".

Datulės – sveikiausias vaisius Žemėje, kuris gali padėti išgyti nuo daugelio negalavimų.

Turi daug geležies

Datules rekomenduojama valgyti sergant anemija (mažakraujyste), nes jos yra geležies šaltinis. 100 gramų datulių yra apie 1,7 mg geležies, t.y., apie 18,6% rekomenduojamos paros normos. Geležis atlieka svarbų vaidmenį aprūpinant deguonimi kiekvieną organizmo ląstelę. Dažniausiai daugiau geležies reikia paaugliams ir nėščiosioms.

Vitamino A šaltinis

Datulėse yra liuteino ir zeaksantino. Tai dvi regai svarbios medžiagos. Todėl datulės dažnai vadinamos ,,vitaminais akims“. Yra žinoma, kad liuteinas ir zeaksantinas ypatingai svarbūs akies tinklainei ir jos geltonajai dėmei, nes padidina regėjimo aštrumą ir apsaugo nuo bet kokių galimų geltonosios dėmės sužalojimų, kurių tikimybė su amžiumi didėja. Tad jeigu norite pagerinti savo regėjimą, įtraukite į mitybą datules.

Gydo viduriavimą

Datulės turi kalcio, kuris yra svarbus mineralas gydant viduriavimą. Taip pat datulės padeda atsinaujinti žarnyno florai. Reguliariai valgant datules žarnyne daugėja gerųjų bakterijų.

Pagalba nuo vidurių užkietėjimo

Lygiai taip, kaip datulės gali padėti nuo viduriavimo, jos taip pat gerina virškinimą ir pašalina toksinus iš organizmo. Jeigu kenčiate nuo vidurių užkietėjimo, užmerkite kelias datules vandenyje nakčiai. Per naktį datulės išskirs savo sultis, kurios laisvina vidurius, ir žarnynas vėl pradės normaliai veikti. Ir tai dar ne viskas: datulės taip pat stimuliuoja medžiagų apykaitą, nes turi didelį skaidulų kiekį – 100 gramų datulių yra 8.5g skaidulų.

Palengvina gimdymą

Remiantis Jordano Mokslo ir technologijų universiteto atliktu bandymu, reguliariai pradėjus valgyti datules prieš 4 savaites iki numatytos gimdymo datos, galima sumažinti skausmą ir kraujavimą gimdymo metu. Tyrimas parodė, kad moterys, valgiusios datules, pagimdė lengviau, lyginant su tomis, kurios datulių nevartojo. Beje, datulių vartojimas moterims padeda lengviau atsigauti po pogimdyminės depresijos ir pagaminti pakankamai pieno kūdikiui.

Reguliuoja svorį

Dėl gausaus kiekio maistinių medžiagų, datulės greit suteikia sotumo jausmą, todėl jos naudingos norintiems numesti svorio. Suvalgius datulę ant tuščio skrandžio, ne tik sureguliuojamas žarnyno darbas, bet ir cukraus kiekis kraujyje. Visgi turėkite omenyje, kad, nors datulėse ir nėra cholesterolio, jose gausu natūralių cukrų, todėl per didelis datulių suvartojimas, gali prisidėti prie svorio augimo (1 kilograme datulių yra apie 2500-3000 kalorijų).

Stiprina širdį

Taip pat žinoma, kad datulės prisideda prie geros širdies būklės. Taigi žmonėms, turintiems problemų su širdimi, rekomenduojama reguliariai valgyti datules. Užmerkite keletą datulių stiklinėje vandens nakčiai. Ryte datules suplakite su vandeniu. Tokį kokteilį galite išgerti dienos eigoje.

Sumažina hipertenzijos simptomus (padidėjusį kraujo spaudimą)

Datulėse gausu kalcio. 5-6 datulės turi beveik 80 mg magnio – svarbaus mineralo, reikalingo kraujagyslių išsiplėtimui. Remiantis tyrimais, 370 mg magnio per dieną gali veiksmingai sumažinti kraujo spaudimą.

Insulto prevencija

Dėl didelio kiekio kalio šis nuostabus vaisius labai vertingas norint išlaikyti sveiką nervų sistemą. Pagal atliktus tyrimus insulto rizika gali būti sumažinta iki 40% vartojant pakankamą kiekį kalio (apie 400 mg per dieną).

Maistas smegenims

Datulėse yra fosforo, kuris yra svarbus smegenims.

Suteikia jėgų

Datulės – puikus energijos užtaisas. Dėl jose esančių natūralių cukrų (sacharozės, gliukozės bei fruktozės) datulės suteikia daug energijos ir padeda atgauti jėgas.

Stiprina lytinį potraukį

Datulės žadina seksualumą. Jos priskiriamos geidulingam maistui - afrodiziakams. Datulės didina seksualinę ištvermę, suteikia jėgų ir energijos.

Taigi, suvalgę 10–15 datulių, patenkinsite paros magnio, vario, sieros poreikį savo organizme. Šiame kiekyje yra pusė žmogaus organizmui per parą reikalingo kalcio ir geležies kiekio. Datulės lengvai virškinamos, todėl vartojamos kaip greitas ir veiksmingas energijos šaltinis. Dėl gausybės vertingų medžiagų, didelio kiekio skaidulų ir nedidelio kalorijų kiekio rekomenduojama valgyti vietoj saldumynų, ypač besilaikantiems dietos. Datulės labai naudingos nėščiosioms, nes jose yra medžiagų, stiprinančių gimdos raumenis paskutiniais nėštumo mėnesiais. Ajurveda datules vartoja tuberkuliozei, anemijai, diabetui ir hepatitui gydyti, gleivėms iš organizmo valyti esant skausmams krūtinėje ir kosuliui. Datulės naudingos esant blužnies, širdies ir seksualiniam silpnumui.

Kaip ir daugelis egzotinių vaisių, datulėse yra beveik visų vitaminų, išskyrus E ir H. Ypač daug datulės sukaupia vitamino B5, gerinančio darbingumą ir stiprinančio dėmesio koncentraciją. Be to, datulių vaisiuose aptikta medžiagų, savo struktūra labai panašių į aspiriną. Tad turbūt ne veltui senovės žyniai datules naudojo gydydami peršalimą ir gelbėdami nuo galvos skausmo. Arabai visada datules laikė vaistais. Jų pamėgtas posakis „Valgykite datules, išgelbėsite dantis“ — tikrai ne be pagrindo. Datulėse yra medžiagų, saugančių dantis nuo ėduonies. Labai vertinga ir tai, kad datulėse nėra cholesterolio, nedaug ir kalorijų. Jei įvertinsime tai, jog viename vaisiuje yra tik apie 21 kcal, tai pamatysime, kad jas gali valgyti tie, kas laikosi dietos, tačiau negali atsispirti saldumynams. Juk vos kelios datulės gali numalšinti apetitą.

Medikai sako, kad datulės, savo sudėtyje turėdamos daug magnio, gali padėti ir nuo labai rimtų ligų, pavyzdžiui žarnyno vėžio. Taip pat jos padeda gydant paralyžių, saugo regėjimą ir klausą. Datules rekomenduojama valgyti esant nervų sistemos sutrikimams, sergant širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo takų ligomis.

Datulės tiesiog nepakeičiamos fiziškai išsekusiam organizmui. Jos grąžina jėgas, stiprina kaulus ir puikiai stimuliuoja raumenų darbą. Suvalgęs datulių žmogus jau po pusvalandžio pajunta grįžtant jėgas, nes datulės savo gebėjimu suteikti energijos lenkia visus džiovintus vaisius.

Datulių nauda sveikatai:

  1. Labai naudingos virškinimo sistemai, esant vidurių užkietėjimui.
  2. Širdies sveikatai.
  3. Gali sumažinti širdies smūgio riziką.
  4. Turi priešuždegiminių savybių.
  5. Gali sumažinti kraujo spaudimą.
  6. Besilaukiančioms ir maitinančioms mamoms.
  7. Aktyviai smegenų veiklai.
  8. Svorio metimui.
  9. Viduriavimui gydyti.
  10. Esant geležies trūkumui, sergant anemija.
  11. Gydant impotenciją.
  12. Kvėpavimo sistemos sveikatai.
  13. Hemorojaus prevencijai.
  14. Chroninių ligų prevencijai (pvz., artrito).
  15. Gali sumažinti kolito riziką.
  16. Užkertant kelią gaubtinės žarnos vėžiui.
  17. Puiki saldumynų alternatyva.

    Čia pateikiama informacija yra tik informacinio pobūdžio. Todėl visus sveikatos klausimus siūlome spręsti tik įvertinant kelis skirtingus šaltinius ir pasitarus su sveikatos specialistais.